Side 14 af 14

Re: Fejltastning

Indlæg: søn 31.03.2024 01:44
af Martin O
Jeg burde have lært, at det ikke er en god ide at indtaste observationer, når man er træt. Det er her i aften lykkedes mig at taste fejl tre gange:

DP 35 109 MC EU er en fejltastning for DS 35 109 MC EU.

DX 31 339 hvid neutral er en fejltastning for DX 91 339 hvid neutral.

EB 38 534 gul EU er en fejltastning for EA 38 534 gul EU.

Re: Fejltastning

Indlæg: søn 31.03.2024 16:29
af mikkelhansen
Martin O skrev:DX 31 993 hvid neutral er en fejltastning for DX 01 003 hvid neutral.

DX01003 kan da vist heller ikke være korrekt.... :-)

Re: Fejltastning

Indlæg: søn 31.03.2024 19:56
af Martin O
mikkelhansen skrev:
Martin O skrev:DX 31 993 hvid neutral er en fejltastning for DX 01 003 hvid neutral.

DX01003 kan da vist heller ikke være korrekt.... :-)

Tak! Jeg har rettet rettelsen :D

Re: Fejltastning

Indlæg: tirs 02.04.2024 19:15
af Martin O
Jeg har netop indtastet DM 75 996 kvadratisk hvid neutral. En anden har tidligere indtastet samme nummer, men som to rektangulære hvid neutral, hvilket jo er en fejl. Jeg tænker at fejlen måske kan skyldes, at den kvadratiske plade sidder foran på bilen. Jeg så forleden bilen parkeret i Alsgade på Vesterbro i København, hvor jeg kom gående, så jeg havde god tid til at se efter begge nummerplader.

Re: Fejltastning

Indlæg: tors 04.04.2024 17:29
af Martin O
På siden med højeste numre ses GU 50 prøveskilt bil neutral. Det er en fejl. Nummeret er prøveskilt bil EU.

Fra motorregister.skat.dk:

Pladeinfo
Registreringsnr.:
GU50

Pladetype:
Faste prøveskilte - Biler (hvid) - EU

Re: Fejltastning

Indlæg: fre 12.04.2024 22:16
af Martin O
Ved indtastning af bl.a. EA-numre ser jeg, at nogen har indtastet EA 36 524 hvid EU. Det nummer findes ikke, så det bør slettes. Når det kommer, bliver det formentlig en anden type, da den der aktuelle serie med hvide EU må slutte meget lavt i 36 02x.

Re: Fejltastning

Indlæg: fre 12.04.2024 22:55
af Martin O
FA 1743 er af nogen indtastet som knallert. Det er en fejl.

Re: Fejltastning

Indlæg: ons 17.04.2024 21:23
af Martin62
En eller anden har indtastet FE 16 082 (-EU).
Ny reg. 12/4-24 men er en gammel serie

Re: Fejltastning

Indlæg: ons 17.04.2024 23:55
af Erik Larsen
Martin62 skrev:En eller anden har indtastet FE 16 082 (-EU).
Ny reg. 12/4-24 men er en gammel serie

Mikkelhansen har skrevet om FE 16 082 her
viewtopic.php?f=4&t=2177
Jeg ved ikke hvordan systemet tackler FE-numre. Jeg går ud fra de lagres som overgangsnumre hvis man ikke specifikt skriver 2024 i indtastningen.

Der er iøvrigt samtidig indtastet JW 18 368

Re: Fejltastning

Indlæg: tors 18.04.2024 07:36
af TT
Erik Larsen skrev:
Martin62 skrev:En eller anden har indtastet FE 16 082 (-EU).
Ny reg. 12/4-24 men er en gammel serie

Mikkelhansen har skrevet om FE 16 082 her
http://www.nrpl.dk/forum/viewtopic.php?f=4&t=2177
Jeg ved ikke hvordan systemet tackler FE-numre. Jeg går ud fra de lagres som overgangsnumre hvis man ikke specifikt skriver 2024 i indtastningen.


Systemet har tydeligvis ikke gjort det hensigtsmæssigt

Re: Fejltastning

Indlæg: tors 18.04.2024 13:54
af mikkelhansen
Erik Larsen skrev:
Martin62 skrev:En eller anden har indtastet FE 16 082 (-EU).
Ny reg. 12/4-24 men er en gammel serie

Mikkelhansen har skrevet om FE 16 082 her
http://www.nrpl.dk/forum/viewtopic.php?f=4&t=2177
Jeg ved ikke hvordan systemet tackler FE-numre. Jeg går ud fra de lagres som overgangsnumre hvis man ikke specifikt skriver 2024 i indtastningen.

Der er iøvrigt samtidig indtastet JW 18 368

Ja, begge plader er indtastet af mig. JW-pladen blev sorteret korrekt som en EU overgangsserie, men det gjorde FE-pladen af en eller anden grund ikke. Som TT skriver må der være en fejl i konfigurationen, da man både må indtaste overgangsserier og nye serier på "de grønne sider". Jeg har skrevet 2024 i årgang på FE-pladen, og det kan godt være det er det der laver kludder i sorteringen.

Re: Fejltastning

Indlæg: tirs 14.05.2024 18:59
af Martin O
Jeg har netop fejltastet EA 90 044 gul EU. Det rigtige er EA 94 044 gul EU, som jeg straks har indtastet.