Kreative løsninger ("falske" plader)

Spørgsmål og diskussioner om hjemmelavede nummerplader, shownummerplader og andre uautoriserede nummerplader

Re: Kreative løsninger ("falske" plader)

Indlægaf LarsBudtz.dk » søn 04.10.2009 21:45

På den lille hvide plade står:

RIMORCHIO
AE 21982

RIMORCHIO betyder trailer...
Brugeravatar
LarsBudtz.dk
Medlem
 
Indlæg: 196
Tilmeldt: fre 19.09.2008 15:34
Geografisk sted: Københavns omegn

Re: Kreative løsninger ("falske" plader)

Indlægaf A. Lunde » søn 11.10.2009 17:56

Problemet er tilsyneladende generelt for italienske trailere... jeg er netop hjemvendt fra en ferie sydpå, og har set en del lastbiler med italienske trailere på de norditalienske motorveje (fra bl.a. Frankrig og en række østeuropæiske lande) hvor man har valgt en tilsvarende løsning - eller sat en hjemmelavet nummerplade bagpå trækkeren og flyttet den originale om på traileren. Visse af de hjemmelavede plader er sågar lavet af pap og skrevet på med tusch.
A. Lunde
Medlem
 
Indlæg: 137
Tilmeldt: fre 27.06.2008 10:11

Re: Kreative løsninger ("falske" plader)

Indlægaf TT » lør 31.10.2009 13:17

Her er en nummerplade af fransk type med et dansk nummer. Kendingsbogstavet, som formentlig er "F", er overklæbet. Bagpå var der en almindelig dansk nummerplade med samme nummer.

YZ45715-400-1.jpg


Der er næppe onde hensigter bag denne løsning. Det er efter alt at dømme en dansk turist der har mistet fornummerpladen i Frankrig og har fået lavet en erstatningsnummerplade dernede. Man må selvfølgelig ikke køre videre med nummerpladen, og jeg går da også ud fra at vedkommende efterfølgende har bestilt en autoriseret erstatningsnummerplade hos SKAT.

Man kan i øvrigt undre sig over at man i Danmark skal køre rundt i ugevis uden fornummerplade hvis man mister en nummerplade. Med den centrale produktion kan selvfølgelig ikke lave en ny på stedet, men man kunne jo udstede en foliemærkat af samme type som prøvemærkerne med det aktuelle registreringsnummer og en udløbsdato svarende til leveringstiden på en ny nummerplade.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3933
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København

Re: Kreative løsninger ("falske" plader)

Indlægaf CASPER » søn 08.11.2009 04:53

Hej....

Mht at man "låner" en anden bils nr.plade i forbindelse med en ulovlighed(r) mm.... er jo gammelt kendt herhjemme og det er nemt at pratiksere.
Men det er det ik i england da en bil har den sammen nr.plade fra fødselen af og til den bliver skrotet... Ja jeg ved godt at de sagtens ka låne hinandes plader men jeg tror dog ik at det er noget der sker tit..
Jeg så station 2 hvor de sendte over fra london af (el en by derover) hvor de har et skide godt system der tjekker alle biler/nr.plader inden de køre ind/ud af byen.. Og på den måde ka de hurtigere se om nr.plade og bil passer sammen, om der mangler betaling af vægtafgift, forsikring mm og om føreren er skylder en bøde el er kendt skydig i noget som han/hun ik har "afsonet" sin dom, alt det tjekker de dagligt på alle biler der køre ind/ud af byen... skide smart. og hvis de "skylder" noget, så bliver de stoppet inden længe og alt er optaget på video...
Jeg synes at det er et godt system...
Men jeg ved ik om vi ka få sårn et system herhjemme...

Og man ka få lavet kopier af ens danske nr.plade i sverige så den ligner 99*% en org dansk nr.plade med rød kant samme typer bogstaver og en hvid refleks bund som lyser i mørke når lyset rammer den... Jeg kendte engang en der fik sårn nogle plader og hun kørte med dem i knapt 3 år..
*= Det eneste der ik er i/på kopi nr.pladen er vandmærket..

Mvh Casper
CASPER
Medlem
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: søn 08.11.2009 04:24

Re: Kreative løsninger ("falske" plader)

Indlægaf TT » søn 08.11.2009 09:13

De "svenske" nummerplader kommer i mine øjne ikke i nærheden af at ligne originalen. Den forkerte skrifttype springer i øjnene med det samme.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3933
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København

Re: Kreative løsninger ("falske" plader)

Indlægaf CSJ » søn 07.02.2010 20:11

Set på en rasteplads i Tyskland. Sættevogn med firmanavn fra Esbjerg, og et nummer som kunne være et gult dansk anhængernummer, men typografien er forkert (hollandsk?). trækkeren var portugisisk indregistreret.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2818
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Kreative løsninger ("falske" plader)

Indlægaf TT » søn 07.02.2010 22:27

Typografien er helt sikkert hollandsk.

Ifølge Biltorvet.dk er nummeret tilhørende en sættevogn af mærket SCHMITZ med 1. reg. 12.11.2004.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3933
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København

Re: Kreative løsninger ("falske" plader)

Indlægaf Jesper Bering » fre 05.03.2010 23:27

Pænt arbejde, bortset fra bogstavet L.

Jesper
Jesper Bering, Alstedvej 26, Alsted, 4173 Fjenneslev, 57-60 80 12, j(snabela)b48(punktum)dk
Brugeravatar
Jesper Bering
Medlem
 
Indlæg: 305
Tilmeldt: søn 09.11.2008 20:53

Re: Kreative løsninger ("falske" plader)

Indlægaf Europlate-8 » fre 26.03.2010 08:50

I sammanhanget kan det påpekas, att kontrollmärkena i Sverige har avskaffats från 2010-01-01. Inga nya märken ges ut, men gamla märken får sitta kvar. Jag tycker det är lite tråkigt, då märkena var en färgklick.
Europlate-8
Medlem
 
Indlæg: 34
Tilmeldt: søn 31.08.2008 21:22

Re: Kreative løsninger ("falske" plader)

Indlægaf TT » søn 25.04.2010 20:47

De uautoriserede løsninger var også repræsenteret i Nyvang:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3933
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København

Re: Kreative løsninger ("falske" plader)

Indlægaf dykker5502 » ons 19.05.2010 07:51

Igår aftes på Rådhuspladsen (Græsted Veterantræf promo) så jeg et af de mest hjernedøde eksempler på "kreative" nummerplader:
P5180016_web.JPG

Jeg kan finde forklaring for de, der laver sorte emalieplader med nye numre fordi de gerne vil se historisk korrekte ud. Jeg kan også finde forklaring for amerikaner bilerne hvor der ikke er plads til de morderne nummerplader.
Men her er der så vidt jeg kan se overhovedet ikke nogen som helst forklaring ud over momentan hjernedød eller at den anden plade sidder på en anden bil. Hvis det så var fordi det skulle ligne de oprindelige italienske nummerplader i det mindste i størrelsen, så er det jo heller ikke korrekt.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Venlig hilsen
Michael Deichmann
Brugeravatar
dykker5502
Medlem
 
Indlæg: 1136
Tilmeldt: søn 12.10.2008 10:33
Geografisk sted: BP, Blistrup, 3230 Græsted

Re: Kreative løsninger ("falske" plader)

Indlægaf TT » tors 20.05.2010 20:14

Jeg tror absolut ikke ejeren har den anden nummerplade på en anden bil.

Nummerpladen er en af dem man kan købe i Sverige som "dansk nummerplade" og som var omtalt i medierne. Jeg tror den simple årsag er at en nummerplade i normal størrelse vil virke uæstetisk på så lille en bil. Det er naturligvis rigtigt, men det bliver det ikke lovligt af. Det her er den mindste størrelse rektangulær nummerplade man kan købe (11 x 30 cm, 312,50 SEK). Den er kortere end en moderne italiensk fornummerplade.

Skriften er FE-skrift. Læg mærke til at 0'erne er præget med klodserne til bogstavet O. I virkeligheden står der DT 6O 7O8, og ikke DT 60 708. FE-skriftens ciffer 0 er mere kantet og stregen er gennembrudt. Det ser forfærdeligt ud, så det er nok derfor der er brugt O i stedet.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3933
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København

Re: Kreative løsninger ("falske" plader)

Indlægaf perhag » man 07.06.2010 22:36

Ved et stævne for muskelbiler i søndags bragte Jyske Vestkysten en billedserie med bl.a. følgende fotos;

http://www.jv.dk/artikel/894008:Regiona ... e-i-Vandel

vandel1.jpg


vandel2.jpg


Begge numre findes som ønskeplader på Biltorvet, men der er vel tale om uautoriserede plader? Vandel Lufthavn er næppe henlagt som offentlig vej, så bilerne behøver ikke være indregistrerede.

Et videoklip fra en 1953-film: http://www.youtube.com/watch?v=VNOPrfnXV1s

Der synes jeg nummerpladen på Poul Richardts åbne vogn ser underlig ud. I en 4 måneder gammel kommentar til sekvensen morer man sig over nummerpladen på Peter Malbergs knallert, men den virker ægte og korrekt placeret på forskærmen.
vandel1.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
perhag
Medlem
 
Indlæg: 798
Tilmeldt: ons 18.06.2008 18:06
Geografisk sted: 5900 Langeland

Re: Kreative løsninger ("falske" plader)

Indlægaf TT » tirs 13.07.2010 06:02

Denne Land Rover har jeg set adskillige gange med ægte nummerplader, men nu har den af uransalige årsager en uatoriseret løsning.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3933
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København

Re: Kreative løsninger ("falske" plader)

Indlægaf dykker5502 » tirs 13.07.2010 08:14

Mystisk - den er også OK på Biltorvet, men det havde du vel allerede checket. :mrgreen:
Venlig hilsen
Michael Deichmann
Brugeravatar
dykker5502
Medlem
 
Indlæg: 1136
Tilmeldt: søn 12.10.2008 10:33
Geografisk sted: BP, Blistrup, 3230 Græsted

Re: Kreative løsninger ("falske" plader)

Indlægaf TT » ons 14.07.2010 06:36

Jo, jeg havde tjekket :-), men desværre kan man ikke se på biltorvet om bilen er afmeldt.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3933
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København

Re: Kreative løsninger ("falske" plader)

Indlægaf dykker5502 » lør 17.07.2010 08:45

Ja, og det ødelægger vores muligheder fot velvilje hos myndighederne at der er nogen der ikke kan styre sig.

Det er dokumentfalsk. Intet mindre.
Venlig hilsen
Michael Deichmann
Brugeravatar
dykker5502
Medlem
 
Indlæg: 1136
Tilmeldt: søn 12.10.2008 10:33
Geografisk sted: BP, Blistrup, 3230 Græsted

Re: Kreative løsninger ("falske" plader)

Indlægaf AndersF » fre 30.07.2010 18:33

Endnu en gang hjemmefusk baseret på skrifttypen Helvetica. 'Pladen' er et klistermærke, som ikke engang er monteret særlig pænt.
Her kunne en lille 'amerikanerplade' formentlig have været på sin plads. Den bageste nummerplade var iøvrigt en original Naur Klint-plade.

AndersF
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
AndersF
Medlem
 
Indlæg: 63
Tilmeldt: søn 29.06.2008 10:22
Geografisk sted: Herlev

Re: Kreative løsninger ("falske" plader)

Indlægaf Jesper Bering » lør 31.07.2010 11:53

Ak ja. En af fordelene ved aluminiumspladerne er jo ellers at de kan bankes i facon så de passer til denne slags montering, og så kan de limes på karosseriet. Det havde jo set noget pænere ud.

Jesper
Jesper Bering, Alstedvej 26, Alsted, 4173 Fjenneslev, 57-60 80 12, j(snabela)b48(punktum)dk
Brugeravatar
Jesper Bering
Medlem
 
Indlæg: 305
Tilmeldt: søn 09.11.2008 20:53

Re: Kreative løsninger ("falske" plader)

Indlægaf TT » tors 26.08.2010 21:47

Dette er en kreativ løsning - dog ikke falsk.

Graffitimalere har været på spil og har ikke skånet nummerpladen trods det gode nummer.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3933
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København

ForegåendeNæste

Tilbage til Uautoriserede nummerplader

cron