Kreative løsninger ("falske" plader)

Spørgsmål og diskussioner om hjemmelavede nummerplader, shownummerplader og andre uautoriserede nummerplader

Re: Kreative løsninger ("falske" plader)

Indlægaf Flemming » tirs 05.07.2011 18:25

Jeg var til træf i juni, og så de to plader her.
Bag på bilerne var pladerne ægte nok.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Flemming
Medlem

Indlægaf JMK » ons 06.07.2011 00:31

1966 Volvo Amazon ZH 23.155

Med det forbehold at den falske plade kan have siddet bagpå i lang tid, tror jeg faktisk at det er en ret ny ting, som ejeren måske vil råde bod på nu hvor de nye historiske plader er blevet muligt.
Vedhæfter lige et foto af den som er taget 14.05.2010 ved Lillebæltsbroens 75 års jubilæum, der ser frontnummerpladen rigtig ud.

1966 Volvo 122 S ZH23155 1 45%.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
JMK
Medlem

Geografisk sted: ZA Varde

Indlægaf Flemming » ons 06.07.2011 11:27

Enten er den tabt, gået i stykker, eller andet, for jeg har også billeder af den fra tidliger træf hvor begge plader var ægte.
Flemming
Medlem

Indlægaf dykker5502 » ons 06.07.2011 20:11

Jeg er faktisk ikke 100% sikker på, at, selv om man nu kan få historiske nummerplader med emalje og 2 bogstaver, processerne hos SKAT er koordinerede så han nu vil kunne bestille en erstatningsplade med emalje og samme nummer!

Al sund logik siger jo at det bør man kunne nu, men jeg er sgu'tte sikker.
Venlig hilsen
Michael Deichmann
Brugeravatar
dykker5502
Medlem

Geografisk sted: BP, Blistrup, 3230 Græsted

Indlægaf TT » ons 06.07.2011 20:12

Officielt kan man ikke. Begge plader skal stadig skiftes til reflekterende aluplader.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin

Geografisk sted: København

Indlægaf Flemming » ons 06.07.2011 20:47

Ja og bestiller man så historiske plader senere efter man har fået de hvide erstningsplader, ja så kan man jo heller ikke få det samme nummer igen, for den har ikke været afmeldt længe nok, men hvor længe er længe nok? hvor lang tid skal et nummer være afmeldt før SKAT vil tage det i brug igen?

Og er der er forskel på om bilen er blevet gen-indregistreret efter det første nummer er afmeldt, eller bilen har stået uden plader i en længere periode?
Flemming
Medlem

Indlægaf TT » ons 06.07.2011 21:58

Jeg tror det er 12 år nummeret skal være afmeldt før det må bruges igen, men jeg er ikke sikker. Det står et eller andet sted.

Det er nummeret der tæller. Om bilen der havde nummeret, er genregistreret med et andet nummer eller stadig er afmeldt, er ligegyldigt.

Antallet af år er mindstekrav. SKAT har ikke pligt til at sætte det i brug igen. I nogle af specifikationerne til DMR står der at numre brugt til historisk korrekte nummerplader "aldrig" kan genudstedes.
Thomas Thorsen
Brugeravatar
TT
Site Admin

Indlægaf JMK » tors 07.07.2011 01:24

TT skrev:Officielt kan man ikke. Begge plader skal stadig skiftes til reflekterende aluplader.

Hej Thomas !

Jeg sidder lige med nogle tanker her ved natte-tide som jeg har lyst til at lufte overfor jer andre.

Du har givetvis ret i ovenstående, du plejer ikke at skrive noget der ikke passer ?
Gad vide om loven om historiske nummerplader bliver justeret sådan at man ved fremvisning af registreringsattest og aflevering af beskadiget emaljeplade kan bestille en ny efter reglerne om erstatningsplader ?
Volvo-ejeren har jo fotos af sin bil, registreringsattest, kvitteringer for betalt vægtafgift, forsikring og syn og den er jo IKKE afmeldt, det kan SKAT jo også konstatere ?
Hvad med de der HAR fået historiske nummerplader, kan de bestille en erstatnings emaljeplade ?

Jeg kan fint se problemstillingen hvis en emaljeplade er TABT / STJÅLET, så forholder det sig jo lidt anderledes med det håndgribelige bevis.

Jeg tror da at mange emaljeplade-ejere sympatiserer med mine tanker ?

Hygge og hilsen fra Vestjylland.
JMK
Medlem

Geografisk sted: ZA Varde

Indlægaf TT » tors 07.07.2011 06:13

Man kan få en erstatningsplade til en historisk nummerplade, men altså ifølge reglerne ikke til en original emaljeplade.
Thomas Thorsen
Brugeravatar
TT
Site Admin

Indlægaf dykker5502 » tors 07.07.2011 09:00

TT skrev:Man kan få en erstatningsplade til en historisk nummerplade,
...hvilket jeg kan bekræfte, idet jeg har fået en ny forplade til min T. Og hvad tror I så sådan er erstatningsplade koster?

....ta daaaaa: 590 kr. som enhver anden erstatningsplade. Ikke noget tillæg på 650 kr. :-) Der er godt nok megen ulogik i det system.
Venlig hilsen
Michael Deichmann
Brugeravatar
dykker5502
Medlem

Indlægaf Flemming » tors 07.07.2011 11:11

Hej Thomas.
Det jeg tænker på er at jeg har en volvo på hvide VK plader fra 2003, og jeg vil gerne have historiske plader til den, med CB nummer som bilen har kørt med siden ny i 1971 Den havde kørt med disse plader ind til de desvære blev afmeldt i 1998, hvor jeg så køber den i 2003 og får hvide plader til den. CB nummeret kan jeg ikke slå op på biltorvet, og en volvo 240 som der blev afmeldt i 2009 kunne også slåes op på biltorvet lige ind til den blev tilmeldt igen, så kunne det gamle nummer ikke findes mere, så det samme er sikkert også sket med CB nummeret. Så tænker jeg om CRM sletter et nummer når bilen får nyt?

Det der er mit problem er at jeg er meget træt af at ofre penge på historiske plader og hvis jeg så søger om CB nummeret og betaler dem, og så senere at få besked på at den ikke har været afmeldt længe nok og SKAT giver mig et andet nummer som jeg ikke har nogen relation til.

Så vil jeg heller beholde de gamle hvide Nauer Klint plader som nok bliver længere i mellem om en kortere år-rekke :)
Flemming
Medlem

Indlægaf TT » tors 07.07.2011 19:43

På biltorvet optræder hvert køretøj kun én gang, og det er under dets seneste nummer. Biltorvet indeholder et udtræk af CRM (eller Danmarks Statistiks bilregister eller et andet register som bygger på CRM-data), men det indeholder ikke hele CRM. Hvis noget ikke er på biltorvet, kan du derfor ikke udlede at det heller ikke er i CRM. Tværtimod er jeg ret sikker på at der ikke slettes systematisk i Centralregisteret. Når et køretøj afmeldes, sættes den pågældende registrering til afmeldt. Når køretøjet gentilmeldes, dannes der en ny registrering. Jeg har en formodning om at den gamle registrering fortsat vil stå som afmeldt. Hvert køretøj kan derfor have flere forskellige registreringer, bare naturligvis ikke mere en én aktuel registrering, og kun én registrering på samme tid. Køretøjer afmeldt før en gang i starten af 1990'erne er dog slettet af CRM, formentlig i forbindelse med ibrugtagningen af den seneste generation af systemet.

Når DMR indføres, er det ikke sikkert at alle afmeldte registreringer tages med over. Det er en administrativ beslutning. Jeg kan ikke se hvorfor man ikke skulle gøre det, men der kan jo være årsager man ikke kan gennemskue udefra.

Hvis der er en 12-års-regel, kan det gamle nummer være ledigt nu, da der er gået mere end 12 år. Når DMR indføres, vil du kun kunne få nummeret hvis det tilfældigvis ligger i en af de reserverede serier.
Thomas Thorsen
Brugeravatar
TT
Site Admin

Indlægaf dykker5502 » tors 07.07.2011 23:05

Hvis man ellers har fulgt mit forslag er det CB 48250 - CB 48899 ;-) men det aner jeg ikke om man har.
Venlig hilsen
Michael Deichmann
Brugeravatar
dykker5502
Medlem

Indlægaf CSJ » tors 25.08.2011 12:11

Jeg kom til at holde bag en motorcykel hvor man tilsyneladende har forsøgt at ændre nogle af tegnene. De overmalede streger er så skarpt afgrænset at det næppe kan være almindeligt slid.
Carsten
Brugeravatar
CSJ
Medlem

Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Indlægaf TT » man 29.08.2011 22:09

Det skyldes nok angst for færdselsbøder. Spørgsmålet er så om det er forfalskning, som er en straffelovsovertrædelse der kan give plettet straffeattest, eller blot en overtrædelse af registreringsbekendtgørelsen som vel næppe giver mere end en plovmand i bøde. Jf. en anden tråd blev Greenpeace-aktivisterne ikke dømt for dokumentfalsk da de kørte med falske nummerplader, så medmindre der er noget sagsspecifikt i dommen der gør at det undtagelsesvis ikke kunne anses for dokumentfalsk, kan man tvivle på at en sådan overmaling af bogstaverne vil være forfalskning.
Thomas Thorsen
Brugeravatar
TT
Site Admin

Indlægaf Simca » ons 07.09.2011 09:06

Mystisk kombination han har valgt. Men ikke en fyr jeg ville ønske mig at kollidere med!
Simca
Medlem

Indlægaf Simca » ons 07.09.2011 09:15

Og én mere... Heller ikke denne kombination findes.
Simca
Medlem

Indlægaf CSJ » ons 07.09.2011 18:18

Kombinationen GC 60 178 findes slet ikke i det nuværende system. GC forekommer kun i forb. m. papegøjeplader (serierne 78000-87999 og 88000-97999).

FC 79 304 er et nummer i serien til kvadratiske EU-papegøjeplader, men der vil formentlig gå mange år før man når frem til dette nummer.
Carsten
Brugeravatar
CSJ
Medlem

Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Indlægaf johnnybgoode » tirs 20.09.2011 22:59

Sad og rodede rundt i billederne fra en tur til Oldtimer Gran Prix på Nurburgring i august. Der fandt jeg denne på en af de mange Porscher der var udstillet i pitten. Gad vide om han først opdagede bag efter at man nok IKKE kan valse en emaljeplade :shock:
H12356.jpg
johnnybgoode
Medlem

Indlægaf TT » ons 21.09.2011 22:59

Den er meget godt lavet.
Thomas Thorsen
Brugeravatar
TT
Site Admin

ForegåendeNæste

Tilbage til Uautoriserede nummerplader