DMR nægter bestilling af historisk plade

Ordningen med historiske nummerplader, herunder spørgsmål om passende numre til veterankøretøjer og diskussioner vedrørende historisk korrekthed

DMR nægter bestilling af historisk plade

Indlægaf dykker5502 » fre 22.06.2012 09:48

Igår til Cafeaften hos DVK i Nærum hørte jeg om en, der efter 6 juni havde været på motorkontoret for at bestille en et-bogstavs historisk plade med "Ønskenummer light". Han havde erklæring og hele svineriet med fra MhS.

Efter historien blev han i første omgang afvist fordi medarbejderen IKKE kunne lægge bestillingen ind i systemet.

Vi ved at SKAT har meldt ud at man ikke kan det for 2-bogstavs numre efter 6. juni, men det har hele tiden været meningen at vi fortsat skal kunne det for et-bogstavs nummerplader (type 1 - 5).

Hvis der er "lyttere" her på kanalen der har kendskab til lignende episoder vil Erik Mieth fra MhS meget gerne høre herom!

Jeg har selvfølgelig ringet til Erik her til morgen og fortalt ham om sagen og han har alligevel en aftale om at ringe til SKAT på mandag (25/6), så der vil han høre om der er noget om snakken. Her vil det jo være bedst hvis han har nogle konkrete eksempler med ønsket nummer, motorkontor mm. for det fik jeg nemlig IKKE fat i ved Cafeaften. Og nu har systemet kørt i 14 dage godt og vel så hvis der er en fejl i systemet, så må flere have oplevet det. Erik havde IKKE hørt om nogen eksempler.
Venlig hilsen
Michael Deichmann
Brugeravatar
dykker5502
Medlem
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: søn 12.10.2008 10:33
Geografisk sted: BP, Blistrup, 3230 Græsted

Re: DMR nægter bestilling af historisk plade

Indlægaf perhag » lør 23.06.2012 13:28

dykker5502 skrev:
Vi ved at SKAT har meldt ud at man ikke kan det for 2-bogstavs numre efter 6. juni, men det har hele tiden været meningen at vi fortsat skal kunne det for et-bogstavs nummerplader (type 1 - 5).


Spørgsmålet er om Skat egentligt har meddelt noget officielt om de historiske pladers skæbne, eller det hele er "von Hörensagen".

I Motorclassic nr. 20 forår 2012 er en notits med overskriften "SNART SLUT MED VALGFRI NUMRE":

"Efter flere års forsinkelse er der omsider sat dato på indførelsen af det nye, digitale motorregister, der efter planen indføres den 6. juni. Det betyder også, at du skal skynde dig, hvis du selv vil vælge nummer på et sæt historiske sorte nummerplader, for den ordning droppes med indførelsen af det nye register.......... Mellem april og oktober 2011 blev der i øvrigt bestilt 1.301 sæt sorte nummerplader, oplyser Skat."
perhag
Medlem
 
Indlæg: 796
Tilmeldt: ons 18.06.2008 18:06
Geografisk sted: 5900 Langeland

Re: DMR nægter bestilling af historisk plade

Indlægaf TT » lør 23.06.2012 18:17

Funktionaliteten findes i DMR, i hvert fald hvis man ser på side 112 i brugervejledningen eller på side 113-114 i procesvejledningen.

Erklæringen fra MhS er formentlig ligegyldig. Den har sikkert ikke nogen betydning for om man får nummeret eller ej. Enten får man nummeret uanset erklæring, eller også får man det ikke.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3921
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København

Re: DMR nægter bestilling af historisk plade

Indlægaf dykker5502 » søn 24.06.2012 09:43

TT skrev:Erklæringen fra MhS er formentlig ligegyldig. Den har sikkert ikke nogen betydning for om man får nummeret eller ej.
Hvis du har viden om, at et bestemt nummer har siddet på bilen, så kan du idag selv se om nummeret er i brug og hvis ikke kan du bare bestille det. I det helt uhørt sjældne tilfælde, at dette nummer så har været i brug inden for de seneste år og er i karens, vil du så alligevel ikke kunne få det.

Ellers vil du.

Hvis du ikke har kendskab til tidligere numre, og gerne vil have et, som er historisk korrekt, så kan du få en erklæring fra MhS. Jeg vil ikke påstå at der ikke er eksempler på dubiøse tildelinger tidligere, for det ved jeg der er, men mange af disse har været ønskenumre. MhS råder idag over et stort materiale af et bogstavs registreringer, hvor der er efterhånden er mange der bygger på faktiske historiske registreringer. Derfor er kvaliteten af disse blevet meget bedre med årene.

Dette gælder for 1 bogstavsplader.
Venlig hilsen
Michael Deichmann
Brugeravatar
dykker5502
Medlem
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: søn 12.10.2008 10:33
Geografisk sted: BP, Blistrup, 3230 Græsted

Re: DMR nægter bestilling af historisk plade

Indlægaf TT » søn 24.06.2012 10:23

Det jeg mente, var at SKAT formentlig er ligeglad med erklæringen.

Hvis man gerne vil have et historisk nummer ift. årgang og geografi, er MhS en mulighed. Det nummer man får fra MhS kan man så oplyse til SKAT.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3921
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København

Re: DMR nægter bestilling af historisk plade

Indlægaf Jezperr » søn 24.06.2012 20:21

Det nye system SKAT har fået virker overhovedet ikke ordentligt.

Jeg var til syn med min veteranbil, og der kunne han ikke gøre noget på deres side. Da jeg var ude at hente min historiske plade, kunne de heller ikke oprette bilen i deres system derinde.
Jezperr
Medlem
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: lør 04.06.2011 21:35
Geografisk sted: Lemvig

Re: DMR nægter bestilling af historisk plade

Indlægaf dykker5502 » søn 01.07.2012 18:25

MhS meddeler dette idag: http://motorhistorisk.dk/index.php?opti ... &Itemid=50

De har angiveligt været i kontakt med SKAT nu som erkender at de har et problem med de nummerplader, der er bestilt i det gamle system. Klar specifikationsfejl/designfejl, men det løser sig jo med tiden :-)

SKAT har i skrivende stund ikke noget på deres pressesider (endnu?).
Venlig hilsen
Michael Deichmann
Brugeravatar
dykker5502
Medlem
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: søn 12.10.2008 10:33
Geografisk sted: BP, Blistrup, 3230 Græsted

Re: DMR nægter bestilling af historisk plade

Indlægaf Jezperr » søn 08.07.2012 20:55

Jeg har fået udleveret min historiske nummerplade for knap 3 uger siden, men jeg har ikke modtaget ny reg. attest eller andet, så jeg skal have snakket med skat om den er blevet registreret, eller hvad der lige sker.
Jezperr
Medlem
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: lør 04.06.2011 21:35
Geografisk sted: Lemvig


Tilbage til Aktuelle historiske nummerplader

cron