En besynderlig observation

Ordningen med historiske nummerplader, herunder spørgsmål om passende numre til veterankøretøjer og diskussioner vedrørende historisk korrekthed

En besynderlig observation

Indlægaf Martin O » lør 11.04.2015 22:32

Jeg var i dag ude på en længere cykeltur i det dejlige vejr. Blandt andet kørte jeg op ad Strandvejen og Kystvejen, hvilket blandt andet gav en dejlig masse observationer af motorcykler. Jeg bemærkede dog også en bil på sorte plader, som jeg desværre ikke fik noteret hele nummeret på. Det mærkelige var at der var kvadratiske plader både for og bag, og at nummeret så vidt jeg kunne se, var DY60xxx. Det er jo i hvert fald ikke en historisk korrekt nummerplade, når der er to kvadratiske sorte plader. Ifølge listen over spærrede numre til emaljeplader, som vi engang har fået, er DY61400-DY61749 reserveret til emaljeplader, så nummeret har jo nok været i dette interval. Jeg mener dog at andet ciffer var et 0, så måske har jeg fejllæst DY for DV, hvor de spærrede numre er i intervallet DV60700-DV61049.

Martin Olsen
Martin O
Martin O
Medlem
 
Indlæg: 804
Tilmeldt: ons 16.10.2013 16:14

Re: En besynderlig observation

Indlægaf dykker5502 » søn 12.04.2015 01:46

Der er desværre en del, der ikke omgærde den fine ordning med den fornødne respekt og endda ofrer penge på at misbruge den. Her har man sikkert anmeldt den kvadratiske bagplade tabt og fået en ny og så sat de to kvadratiske plader på vognen. Patetisk og det er en overtrædelse af straffeloven at afgive urigtige oplysninger.
Venlig hilsen
Michael Deichmann
Brugeravatar
dykker5502
Medlem
 
Indlæg: 1136
Tilmeldt: søn 12.10.2008 10:33
Geografisk sted: BP, Blistrup, 3230 Græsted

Re: En besynderlig observation

Indlægaf TT » man 13.04.2015 08:01

Jeg tror jeg har set den samme, dog kun bagfra. DV og DY er blandt de serier der burde "afreserveres" for historiske kvadratiske plader, da de kun nåede til BN (BN 66.999?). To kvadratiske sorte plader er naturligvis også uhistorisk. Det var dengang fuldstændig umuligt.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3933
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København


Tilbage til Aktuelle historiske nummerplader