Historiske plader - hvornår kommer de sidste med?

Ordningen med historiske nummerplader, herunder spørgsmål om passende numre til veterankøretøjer og diskussioner vedrørende historisk korrekthed

Historiske plader - hvornår kommer de sidste med?

Indlægaf MogensBH » man 14.06.2010 01:12

Min bil er fra 1973, og jeg vil gerne vide, om det er besluttet, om og i givet fald hvornår det bliver muligt at få historiske plader til årgang 1966-76?
Og hvis det bliver muligt, foreligger der så noget om, hvilke principper, der vil blive anvendt for tildeling, hvis ikke bilen har et oprindeligt dansk nummer?
By the way - hvilke bogstavkombinationer blev udlevert i første halvdel af juni 1973? Jeg kører ZC nu - det kunne jo være lidt sjovt, hvis CZ var muligt - det må i hvert fald være der omkring
Mogens 8-)
MogensBH
Medlem
 
Indlæg: 145
Tilmeldt: man 15.12.2008 10:45

Re: Historiske plader - hvornår kommer de sidste med?

Indlægaf perhag » man 14.06.2010 02:34

Som jeg opfatter det, så er det ikke sikkert at biler fra 1958 til primo 1976 kan få emaljeplader fra april 2011, som mange veteranbilejere øjensynlig tror.

Datoen 1 april 2011 blev nævnt af myndigheden, men forudsætningen var vist at det digitale register med mulighed for genbrug af numre kom på skinner. Siden fyringen af IBM har der været total tavshed om udviklingen af dette digitale køretøjsregister, og antageligt sker der intet som helst.

Det aktuelle problem med at man nåede til ZZ i den almindelige serie er klaret i den overskuelige fremtid, så det er kun ejere af biler 1958-1976, som har interesse i at få skabt digitalregisteret hurtigt (forudsat dette register er nødvendigt for at få historiske plader).
perhag
Medlem
 
Indlæg: 799
Tilmeldt: ons 18.06.2008 18:06
Geografisk sted: 5900 Langeland

Re: Historiske plader - hvornår kommer de sidste med?

Indlægaf TT » man 14.06.2010 07:14

Jeg tror ikke det nye register er en forudsætning for historisk korrekte nummerplader med to bogstaver, og så vidt jeg kan forstå, er de to ting også blevet skilt ad. Der bør ikke være noget teknisk til hinder for at køretøjer bliver indregistreret under de pågældende numre.

1. halvdel af juni 1973 ser ud til at være altovervejende CY.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3933
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København

Re: Historiske plader - hvornår kommer de sidste med?

Indlægaf dykker5502 » man 05.07.2010 23:09

Perhag har for så vidt ret i den forstand at det var hængt op på at IT systemet skulle kunne håndtere genbrug af numre og overspringning af numre der er i brug. Tidsplanen var jo så at man skulle have det nye system på plads inden 1. april 2011 - ja noget før faktisk.
Da IBM blev fyret stod Skat med et problem hvis løsning grundlæggende nedbrød flere af de sammenhænge man havde lagt i den oprindelige køreplan. Ved at tage flere af de tidligere "forbudte" kombinationer i brug har man mange til rådighed FØR man kommer til AA, som jo er brugt til Københavns Amt fra 1958.

MhS regner stadig med to bogstavs plader fra 1 april 2011.

Jeg havde hørt at den dato er nøjagtig 35 år efter at de hvide plader blev indført, men nu talte jeg med flere forleden som insisterede på at de kom på udvalgte motorkontorer allerede i 1975.

Nu kigger jeg så på registreringattesten til min Ford Junior:
Regdato.JPG

Første nummer var EH 20.000 men som vi så nu med EU pladerne kan Nærum (87) jo godt have været tildelt numre fra EH 50.000 og op og så har man indregistreret 913 personbiler på 27 dage (reelt 20-21 dage) dvs 45 om dagen. Vel ikke utænkeligt?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Venlig hilsen
Michael Deichmann
Brugeravatar
dykker5502
Medlem
 
Indlæg: 1136
Tilmeldt: søn 12.10.2008 10:33
Geografisk sted: BP, Blistrup, 3230 Græsted

Re: Historiske plader - hvornår kommer de sidste med?

Indlægaf TT » tirs 06.07.2010 07:10

Erindringer er erfaringsmæssigt ikke specielt pålidelige efter 35 år. Fakta er langt bedre til historieskrivning.

Dokumenterbare fakta er i hvert fald:
- bekendtgørelsen vedrørende de reflekterende plader trådte i kraft pr. 1.4.1976.
- Ravnholm Emaljeværk som lavede de sorte plader, gik konkurs i 1975. Produktionen kan være flyttet midlertidigt, men der har næppe været produktion i stor skala.
- observerede plader med EE er sorte, og observerede plader med EH er hvide, og der er ikke observeret numre fra ca. EE 40.000 til EE 59.999, så der kan ikke være tvivl om at den almindelige overgang ligger mellem EE og EH (for personbilernes vedkommende).
- registreringsdatoerne vedrørende hhv. sorte og hvide plader omkring EE/EH viser entydigt en overgang fra foråret 1976 og er konsistent med at de enkelte motorkontorer er overgået til de reflekterende nummerplader når de kort før (få tilfælde) eller efter (oftest) 1.4.1976 er løbet tør for emaljeplader

Jesper Bering har derudover givet en plausibel historie om at hans far Volvo fik udleveret reflekterende plader i slutningen af 1975. Nummeret var "før" den almindelige reflekterende serie og passer med udlevering ultimo 1975.

Udvalgte motorkontorer kan ikke have udleveret reflekterende nummerplader i stor skala allerede fra 1975. I så fald ville der have været titusindvis af dem før 1.4.1976. Adskillige af disse ville eksistere endnu og ville skulle have haft bogstaver før EH. De findes ikke - ud over hvad der er forklarligt som erstatningsnummerplader. Disse er pakket tæt ind af observationer af emaljeplader, så der er slet ikke plads til større "hvide" serier før EH. Havde der været udleveret reflekterende nummerplader i stor skala allerede i 1975, ville det desuden utvivlsomt være blevet bemærket og det ville formentlig kunne dokumenteres fra datidige observationer. Sådanne findes mig bekendt heller ikke.

Der kan have været udleveret enkelte eller meget små serier af reflekterende plader i 1975 i form af
- nummerplader som skulle fylde "huller" i nummerpladerækken som af en eller anden grund ikke var blevet produceret - det samme er sket ved overgangen fra Stig Ravn til Ketner Utsch (OU 9xxx)
- erstatning for fejlproducerede eksemplarer
- forsøgseksemplarer
- erstatningsnummerplader for tabte sorte plader

Fakta peger altså ganske entydigt i retning af at overgangen skete omkring den juridiske overgang 1.4.1976, men da gamle plader kunne bruges op først, afhang den faktiske overgang af hvornår motorkontoret løb tør for emaljeplader. Dette kunne alt efter motorkontor og serie i nogle tilfælde tage flere år. Det samme ser vi nu med overgangen fra Naur Klint-nummerpladerne til 11design-nummerpladerne. I nogle serier leveres der endnu nogle steder Naur Klint-nummerplader mere end to år efter produktionen ophørte.

Hvis nogen kan dokumentere anderledes, kan ovenstående naturligvis tages op til revision.

Jeg mener Motor havde nogle artikler omkring overgangen til de reflekterende plader. Er der nogen der har de pågældende numre?
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3933
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København

Re: Historiske plader - hvornår kommer de sidste med?

Indlægaf Kardanaxel » tirs 06.07.2010 15:07

Med alt ære og respekt for Jesper Bering og hans historie (som jeg ikke har fået fortalt men kun kender fra ovenstående indlæg) om en hvid plade før 1/4-76 så har jeg svært ved at tro på den, og ja der sker lidt historie forvanskning over 35 år og måske også her.

Jeg skal kigge efter motor fra 1976 når jeg gæster min brors sommer hus og se om jeg kan scanne artiklerne om de nye plader.

Jeg husker at have set EH 20. 000 den sad vist på en Opel, men også jeg bliver mere grå i toppen.

Jeg begyndte min rullende karriere i 1976 og husker hvordan jeg var glad for at man ret hurtigt fik indleveret den sorte plade der sad på det der senere blev min drømme bil som naturligvis måtte have de nye hvide plader og det fik den ER 27 600 den 25/11-1976 gæt hvem der fyldte 18 dagen efter.

Bilen har jeg endnu - dog uden pladerne - men der kommer nye på inden jeg bliver folkepensionist og nummeret må jo gerne være en tidstypisk bogstavs kombination for 1972 med 27 600 efter - griner.

De sidste sorte plader blev først udelevret på Ærø fremme i 1978 og er i serien BD 62 9XX, efter at Kerteminde og Als løb tør.

Alternativ producent kunne være Glud og Marstrand, jeg errindrer at Køler Gunnar (Hultberg) i Lyngby Bondeby som lavede skinnerne bag på sagde noget om at han også havde leveret til dem.

Desværre forsvandt værktøjet til skinnerne men det fandtes for det har omkring 1980 været brugt til at lave skinner til uautoriserede plader.

Henrik
Kardanaxel
Medlem
 
Indlæg: 123
Tilmeldt: tirs 02.12.2008 14:42
Geografisk sted: Rødby

Re: Historiske plader - hvornår kommer de sidste med?

Indlægaf dykker5502 » tirs 06.07.2010 17:19

Rigspolitiets færdselsafdeling i Nærum kørte i 1975 med en mørkeblå Ford Granada med hvide plader - kunne faktisk godt have været en EE plade. Det var forsøgsplader som politiet kørte med på udvalgte patruljevogne for at se hvordan de virkede i praksis.
"Kardan Axel" - jeg er ret sikker på at den blev fotograferet af Motor fordi den også blev brugt til skjult hastighedskontrol. Vores fælles ven "Panser Henning" var ofte chaffør på den dengang. Jeg ser for mig netop et billede af den forfra med den store grå radarkasse ved kofangeren. Om den der havde hvid refleksplade husker jeg ikke, men jeg boede på Bergsøe kollegiet på Skodsborgvej dengang, så jeg så den ret tit. Jeg tror faktisk også at testbilerne var indregistreret helt normalt og havde et sæt sorte plader hvor leverandøren (Stig Ravn) så havde håndfremstillet prøve eksemplarer med de samme numre.

Hvis du ikke finder de numre af Motor hos din bror kan vi jo mødes til en biblioteksaften i DvK i Nærum. Der har de alle numrene siden Arilds tid (omtrent) af Motor. Der er også scannere vi kan låne og bruge.
Venlig hilsen
Michael Deichmann
Brugeravatar
dykker5502
Medlem
 
Indlæg: 1136
Tilmeldt: søn 12.10.2008 10:33
Geografisk sted: BP, Blistrup, 3230 Græsted

Re: Historiske plader - hvornår kommer de sidste med?

Indlægaf perhag » ons 07.07.2010 17:07

I årsindeks for Motor fra 1974 og 1975 er oplistet 4 artikler om refleksnummerplader: i 10/74, 15/74, 13/75, 16/75. Af dem har jeg fundet artiklen fra nr. 15/74 (20. juli 1974). Der står bl.a.:

Midt i agurketiden har justitsminister Nathalie Lind ladet sig overbevise om reflekspladernes fordele og meddelt FDM, at systemet nu skal indføres herhjemme


og

Justitsministeriet oplyser, at det bliver nødvendigt at ændre nummerpladesystemet,


Fra 1976 har jeg fremfundet alle numre af Motor, men min far må have udrevet sider fra bladene, herunder en del af nummerpladeartiklen i 11/76. Allerede i 1/76 er en lang artikel om reflekspladernes formgivning. På forsiden er et foto af en ny bil med hvide plader med nummeret BZ 37283. Næste omtale er i 6/76, hvor der er et foto fra vejene af en politibil med nummeret EB 30032 på hvide plader med ledsagende billedtekst:

Færdselspolitiets biler vækker ekstra opmærksomhed, fordi politiet som de første "prøvekører" de nye danske refleksnummerplader. Mange tror, at en svensk politibil har forvildet sig


Næste omtale ser ud til at være i 10/76 (25. maj 1976), hvor det fremgår at de nye plader har fået en flyvende start takket være forårets rekordsalg af nye biler. Intet sted ses nævnt dato for indførelsen af reflekspladerne.

I Motor 9/76 side 32 er der i øvrigt et foto af nummerplader fra alverdens lande.
perhag
Medlem
 
Indlæg: 799
Tilmeldt: ons 18.06.2008 18:06
Geografisk sted: 5900 Langeland

Re: Historiske plader - hvornår kommer de sidste med?

Indlægaf perhag » ons 07.07.2010 17:20

dykker5502 skrev: nu talte jeg med flere forleden som insisterede på at de kom på udvalgte motorkontorer allerede i 1975.

Første nummer var EH 20.000 men som vi så nu med EU pladerne kan Nærum (87) jo godt have været tildelt numre fra EH 50.000 og op og så har man indregistreret 913 personbiler på 27 dage (reelt 20-21 dage) dvs 45 om dagen. Vel ikke utænkeligt?


Jeg tror heller ikke på at almindelig dødelige har haft refleksnumre i 1975. Det var kun for politibiler. Da man sikkert har brugt restlageret fra Ravnholm tror jeg heller ikke på at alle motorkontorer begyndte at udlevere refleksplader netop 1. april 1976. For personbilernes vedkommende er restlageret af emaljeplader sikkert opbrugt hurtigere end beregnet, da nybilssalget slog alle rekorder i starten af 1976. Her personbilssalget for de enkelt måneder i starten af 1976:

jan 12.137
feb 14.861
mar 19.371
apr 15.413
maj 14.520
jun 14.592
perhag
Medlem
 
Indlæg: 799
Tilmeldt: ons 18.06.2008 18:06
Geografisk sted: 5900 Langeland

Re: Historiske plader - hvornår kommer de sidste med?

Indlægaf CSJ » ons 07.07.2010 17:45

Jeg så de første få nummerplader i det nye design i trafikken i efteråret 1975, det var på politibiler og med bogstavkombinationer EB eller deromkring.

Den første seriefremstillede nummerplade i design 1976 (en Opel Rekord A med bogstaverne EH) så jeg i marts 1976. Jeg har derfor i mange år i min nummerpladeforskning opereret med at der ikke var nogen bestemt officiel skæringsdato for indførelsen af det nye design, men at de nye nummerplader blev sat i omløb gradvist fra marts 1976. Det er først i den senere tid at jeg på denne side er blevet klar over at der rent faktisk var en officiel skæringsdato 1.4.1976, men at den blev overskredet til begge sider.

I pressen hed det sig dengang at 'gule nummerplader' fremover skulle være hvide. Man har åbenbart ikke ønsket at have flere forskellige nummerpladefarver, men nøjes med særlige nummerserier til last- og varevogne. Den første gule nummerplade i det nye design så jeg i maj 1976, det var en bådtrailer på Hornbæk havn. Nummerpladen ragede ud fra lygtebrættet, og jeg kunne fra bagsiden aflæse spejlvendt CT 3x xx, jeg var med det samme klar over at det var et 'gult' anhængernummer i det nye design, jeg skynde mig spændt om på den anden side for at se forsiden af nummerpladen, og så blev jeg klar over at man alligevel havde besluttet at 'gule plader' fortsat skulle være gule.

Ifølge bogen »Gadens blikfang« blev de sidste emaljeplader fremstillet på komfurfabrikken Jenni i Vr. Aaby på Sydfyn efter at Ravnholm Emaljeværk var blevet likvideret. Efter lukningen 1.7.1975 blev lageret af nummerplader, skabeloner til bogstaver og tal samt den resterende emalje sendt til Vr. Aaby.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2818
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Historiske plader - hvornår kommer de sidste med?

Indlægaf TT » ons 21.07.2010 07:00

Der er nu lavet en ny registreringsbekendtgørelse som indeholder mulighed for historisk korrekte nummerplader for køretøjer registreret før 1. april 1976. Det betyder ikke at de er indført, blot at ordningen kan sættes i værk når man finder det passende.

Historisk korrekte nummerplader
§ 79. SKAT kan tillade brug af en historisk korrekt nummerplade på et køretøj, der er registreret første gang før den 1. april 1976. En historisk korrekt nummerplade er en nummerplade af en type og med et registreringsnummer fra før den 1. april 1976.
Stk. 2. En historisk korrekt nummerplade forsynes med geografisk korrekte kendingsbogstaver.
Stk. 3. Nummerpladen udleveres samtidig med, at køretøjet registreres med det historisk korrekte registreringsnummer. Registrering skal ske senest 6 måneder efter, at ansøgningen er imødekommet. Er registrering ikke sket inden fristens udløb, destrueres nummerpladen.
Stk. 4. En historisk korrekt nummerplade følger køretøjet. Afregistreres køretøjet, eller omregistreres køretøjet med et nyt registreringsnummer, skal nummerpladen afleveres til SKAT.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3933
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København

Re: Historiske plader - hvornår kommer de sidste med?

Indlægaf Leth » ons 21.07.2010 11:39

TT skrev:Stk. 2. En historisk korrekt nummerplade forsynes med geografisk korrekte kendingsbogstaver.


Det er vel kun korrekt for køretøjer indregistreret før overgangengen til central registring? Hvornår blev lokalregistreringen endeligt udfaset? Jeg ved at københavn var de første der gik over. Min Rekord der er indregistreret 24/4 - 1966 er på XB plader fra Århus og jeg regnede med et var en af de sidste, men i opelklubben har vi også et medlem med en Commodore fra 1967 på TA plader.
Mvh Jakob Leth
www.youngtimer.dk
Leth
Medlem
 
Indlæg: 244
Tilmeldt: tors 31.07.2008 12:54
Geografisk sted: Bunkeflostrand, Sverige

Re: Historiske plader - hvornår kommer de sidste med?

Indlægaf CSJ » ons 21.07.2010 14:12

Centralregstreringen startede 1.4.1966 med København (KA-KB-KC-KD-KE-KH-KJ-KK-KL-KM-KN) og Hillerød (BL).

Et halvt år senere 1.10.1966 centraliseredes den anden kreds indenfor Hillerød politikreds, Helsinge (BP).

I to omgange i slutningen af 1966 centraliseredes en række fynske og jyske kredse:
1.12.1966: Holstebro (DE), Kerteminde (MM), Bogense (MP), Svendborg (OH), Aalborg (UH), Nørresunby (UP), Hobro (VV), Odder (XR), Kolding (YH) - alle disse kredse havde kun hver een bogstavkombination.
1.1.1967: Odense (MA-MH), Horsens (RA-RB), Viborg (TE-TH), Randers (VL-VM), Århus (XA-XB-XH) - disse kredse havde alle flere bogstavkombinationer.

Igen i to omgange i slutningen af 1967 centraliseredes alle øvrige kredse på øerne:
1.10.1967: Køge (AY), Haslev (AZ), Frederikssund (BS), Frederiksværk (BV), Skælskør (EK), Korsør (EN), St. Heddinge (HH), Præstø (HM), Vordingborg (HR), Stege (HU), Bornholm (JA), Nykøbing Falster (LA), Saxkøbing (LE), Nysted (LK), Rødby (LN), Maribo (LR), Nakskov (LU), Langeland (ON), Ærø (OR).
1.1.1968: Roskilde (AV-AT), Helsingør (BA), Hørsholm (BE), Holbæk (CA), Nykøbing S (CE), Kalundborg (CM), Slagelse (EA), Ringsted (ES), Sorø (EX), Næstved (HA), Assens (MT), Middelfart (MX), Nyborg (OA), Faaborg (OT).

Og endelig i to omgange i slutningen af 1968 centraliseredes de resterende jyske kredse:
1.10.1968: Ringkøbing (DP), Skjern (DS), Toftlund (ND), Aabenraa (NH), Sæby (PA), Dronninglund (PD), Frederikshavn (PH), Skagen (PK), Silkeborg (RJ), Skanderborg (RR), Nykøbing Mors (SK), Nibe (UA), Løgstør (UC), Grenaa (VA), Æbeltoft (VE), Varde (ZA), Grindsted (ZD), Ribe (ZN), Holsted (ZR).
1.1.1969: Herning (DA-DB), Lemvig (DL), Haderslev (NA), Sønderborg (NL), Graasten (NP), Tønder (NT), Hjørring (PN), Brønderslev (PS), Thisted (SA), Hurup (SE), Skive (TA), Hadsund (VR), Hammel (XL), Fredericia (YA), Vejle (YP-YR), Esbjerg (ZH).
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2818
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Historiske plader - hvornår kommer de sidste med?

Indlægaf TT » ons 21.07.2010 18:54

Leth skrev:
TT skrev:Stk. 2. En historisk korrekt nummerplade forsynes med geografisk korrekte kendingsbogstaver.


Det er vel kun korrekt for køretøjer indregistreret før overgangengen til central registring? Hvornår blev lokalregistreringen endeligt udfaset?


Kendingsbogstaverne skal jo i hvert fald ikke være geografisk ukorrekte. Fra 1.1.1969 er det geografisk korrekte at anvende centralregisternumre overalt i landet.

Man kan anskue det på den måde at "Centralregisterets område" er et geografisk område med kendingsbogstaver AB, AC, AD, AE, AJ osv. som fra 1.4.1966 dækker Storkøbenhavn og Hillerød og gradvis bliver større indtil det 1.1.1969 er landsdækkende.

Man kan se kort over centralregisterets udbredelse her:

01.04.1966-30.09.1966 http://nrpl.dk/kb-1966-04-map.php
01.10.1966-30.11.1966 http://nrpl.dk/kb-1966-10-map.php
01.12.1966-31.12.1966 http://nrpl.dk/kb-1966-12-map.php
01.01.1967-30.09.1967 http://nrpl.dk/kb-1967-01-map.php
01.10.1967-31.12.1967 http://nrpl.dk/kb-1967-10-map.php
01.01.1968-30.09.1968 http://nrpl.dk/kb-1968-01-map.php
01.10.1968-31.12.1968 http://nrpl.dk/kb-1968-10-map.php
01.01.1969-31.03.1976 http://nrpl.dk/kb-1969-01-map.php

På hjemmesiden findes der ud over ovenstående også kort for et hvilket som helst tidspunkt i perioden 1.4.1958-31.03.1966 (http://nrpl.dk/1958-maps.php)
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3933
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København

Re: Historiske plader - hvornår kommer de sidste med?

Indlægaf Leth » ons 21.07.2010 22:10

CSJ skrev:En hel masse.....


Du er for sej! :D
Mvh Jakob Leth
www.youngtimer.dk
Leth
Medlem
 
Indlæg: 244
Tilmeldt: tors 31.07.2008 12:54
Geografisk sted: Bunkeflostrand, Sverige

Re: Historiske plader - hvornår kommer de sidste med?

Indlægaf Kardanaxel » fre 23.07.2010 13:04

Jeg har også fået kigget i gamle Motor og har konstateret det samme som Perhag.

Til Dykker, ja fotoet er af "PanserHenning" i BMW patruljevogn og med hvide plader i sortplade serie.

Jeg noterer fra artiklerne at man foreslår et nyt nummer system med flere bogstaver og færre tal, da det letter læsbarheden, det er jo helt i modstrind med hvad bankmanden Christian Jensen mente da han besluttede at systemet skulle genbruges, for han mente at det ville besværliggøre at skulle aflæse 2 forskellige systemer.

Jeg må tilslutte mig opfattelsen af at "almindelige dødelige" først har fået adgang til hvide plader fra 1/4-1976, som jo også bliver skillegrænsen for den længe ventede udvidelse af de historiske plader type 6.

Lad os håbe på en autentisk kvalitet og at der ikke gås på kompromis så skinnerne til skruerne droppes til fordel for gennemgående huller, selvom det syntes som en åbenlys forenkling, der som de allerede indførte forenklinger på de første 5 typer skræmmer resultatets kvalitet.

Der står lidt om et møde MhS har haft med SKAT på www.motorhistorisk.dk i det nyeste nyhedsbrev, noget tyder på at man i en periode kan reservere dokumenterede numre og at MhS efterfølgende får 150.000 numre at disponere over forhåbentligt tilfældigt spredt ud over samtlige mulige.

Håber inderligt at MhS og SKAT vil gøre brug af den ekspertise der findes blandt denne sides medlemmer.


Henrik
Kardanaxel
Medlem
 
Indlæg: 123
Tilmeldt: tirs 02.12.2008 14:42
Geografisk sted: Rødby

Re: Historiske plader - hvornår kommer de sidste med?

Indlægaf Flemming » fre 23.07.2010 22:58

Er der nogen der ved hvornår man kan begynde at reservere et nummer?
Flemming
Medlem
 
Indlæg: 117
Tilmeldt: man 08.03.2010 10:52

Re: Historiske plader - hvornår kommer de sidste med?

Indlægaf TT » fre 23.07.2010 23:02

I MhS-nyhedsbrevet står der foråret 2010, men der må menes foråret 2011.
Thomas Thorsen
http://nrpl.dk
Brugeravatar
TT
Site Admin
 
Indlæg: 3933
Tilmeldt: tirs 10.06.2008 22:54
Geografisk sted: København

Re: Historiske plader - hvornår kommer de sidste med?

Indlægaf dykker5502 » fre 23.07.2010 23:54

@Kardanaxel: Både Thomas og Carsten er vi i tæt dialog med - bl.a. kan d'herrers data benyttes som guide ved tildeling af numre (hvis vi i en periode får lov til det).

@Flemming: Jeg skal spørge Erik Mieth om dette asap. Det er jo hos MhS (Erik Mieth) reserveringen sker, så.....
Venlig hilsen
Michael Deichmann
Brugeravatar
dykker5502
Medlem
 
Indlæg: 1136
Tilmeldt: søn 12.10.2008 10:33
Geografisk sted: BP, Blistrup, 3230 Græsted

Re: Historiske plader - hvornår kommer de sidste med?

Indlægaf Flemming » lør 24.07.2010 08:40

Okay tak.
Flemming
Medlem
 
Indlæg: 117
Tilmeldt: man 08.03.2010 10:52

Næste

Tilbage til Aktuelle historiske nummerplader