Volvo i Fredericia Y21054

Ordningen med historiske nummerplader, herunder spørgsmål om passende numre til veterankøretøjer og diskussioner vedrørende historisk korrekthed

Volvo i Fredericia Y21054

Indlægaf JMK » søn 24.10.2010 10:50

Hej venner !

Jeg var til veteranmesse i Fredericia 23.10.2010 ( det var der finkme også mange andre der var, uha uha ) een af de kendte navne herfra var Leth som vi mødte på parkeringspladsen, vi kom samtidigt. Hans svensk-registrerede bil med dansk nummerpladeramme, dansk snak og t-shirt fra dansk bilklub fik en lampe til at lyse hos mig. :idea: Tak for den korte hyggesnak.
Sjovt lige at møde en nummerpladeven herfra. :)

Jeg gik jo rundt derinde og kiggede efter fine bilmodeller til mit fotoalbum her på pc, men kiggede jo også efter gamle nummerplader og fandt 40 numre som jeg nu først har tjekket på biltorvet og siden indtastet her på siden.

Jeg har vedhæftet et par fotos, prøv lige at lure :
I hal D ( Entusiast-træf ) så jeg en flot Volvo PV210 ( måske årg. 1965 efter hjulkapslerne at dømme ? ), men mit øje fangede at den havde eet-bogstavs nummerplade foran. :o Jeg så ikke på bagenden hvad der måske var der, men det er jo fusk til netop sådan en model ? ;)
På biltorvet står den som en 1954 Volvo personbil, dette er sikkert rigtigt, men det stemmer ikke med bilen på foto.

Hvis man skal lave lidt tankespind er det tætteste jo 1954 Volvo PV445 Duett der i 1958 blev til Volvo PV210, den nemmeste måde at se forskellen er på forruden : Før 1958 havde PV 444 / 445 delt forrude med modstående viskere og PV544 / 210 havde hel forrude med højre-lagte viskere.
Uanset hvad kan nummerpladerne jo være lånt til lejligheden og til udstillingsformål fra en hvilken som helst 1954 Volvo som af forskellige grunde ikke skulle med til Fredericia.
Volvoen på fotoet kan så være kørt dertil på almindelige hvide plader eller prøveskilte.
Jeg skriver således ikke for at angive ulovligheder i trafikken ( kørsel ).
Volvo Y21054 1.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
JMK
Medlem
 
Indlæg: 265
Tilmeldt: tors 02.07.2009 11:13
Geografisk sted: ZA Varde

Re: Volvo i Fredericia Y21054

Indlægaf CSJ » søn 24.10.2010 15:38

Jeg så også den Volvo i Fredericia. Den manglede tilsyneladende tusindadskilleren på nummerpladen, men ved nærmere eftersyn skyldes det at der er anbragt en sort bolthætte lige midt i tusindadskilleren. Derimod var der en EMW i samme hal som manglede tusindadskilleren.
Bemærk også at Volvoen har påhængsskilt på højre forskærm.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2818
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)


Tilbage til Aktuelle historiske nummerplader

cron