Zone-skilte

Spørgsmål og diskussioner om tillægsskilte, fx lægeskilte, cirkulære røde plader, indendørs emaljeskilte, zoneskilte

Zone-skilte

Indlægaf CSJ » tirs 05.05.2009 16:01

Er der nogen der kender betydningen af disse små cirkelrunde skilte som har tydelige træk tilfælles med nummerplader? De er delt diagonalt, og på det ene felt står Zone Redningskorpsets logo, på det andet det lokale amtsbogstav og et løbenummer.
Jeg kan huske at jeg så nogen på det gamle Zone museum i Holbæk. De to viste eksempler så jeg på bornholmske bilmuseer for et par år siden.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2816
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)

Re: Zone-skilte

Indlægaf Bjarne R. » tirs 05.05.2009 21:36

I min samling har jeg også et sådan Zone-skilt. ( k10.129)
Jeg ved at de blev brugt på bl. a. knallerter som et bevis på at de havde et rednings-abonnement, og jeg tror også at de blev brugt på biler.
Der kan læses mere om emnet på en hjemmeside for Løjt Kirkebys Knallert Museum som hedder www.veteraner.dk.
Bjarne R.
Bjarne R.
Medlem
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: man 13.10.2008 18:47

Re: Zone-skilte

Indlægaf CSJ » søn 28.10.2012 10:44

På Herning stumpemarked købte jeg et af de små Zoneskilte til knallerter.
Hvis man sammenligner med en sidevognsplade som jeg købte forleden dag i Fredericia (Kerteminde var en af de kredse som tog den udvidede personsidevognsserie i brug), så var Zoneskiltene lidt mindre end sidevognspladerne (80 mm ø).
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
CSJ
Medlem
 
Indlæg: 2816
Tilmeldt: fre 04.07.2008 14:35
Geografisk sted: AV, AT Roskilde (tdl. HH St. Heddinge)


Tilbage til Tillægsskilte

cron