En ny registreringsbekendtgørelse ser snart dagens lys og i den er bl.m.a. afsnittet om fastgørelse af nummerplader skrevet om endnu en gang. Det har aldrig været meningen at historiske plader eller gamle originale emaljeplader skulle omfattes af kravet om fastgørelse med SKATs autoriserede skruer og hætter. Formålet er at forbyde det der plastikrammer til de nye refleksplader som alle forhandlerne har udrustet nye biler med hvor pladerne sidder med et par plastic clips. I en bekendtgørelse skal det jo formuleres generisk og så det også rammer eventuelle fremtidige fastgørelsesmetoder. Det er givet "bestillingsarbejde" fra Politiet.
I den kommende bekendtgørelse undtages "historiske plader" (altså de nye) og nu også nummerplader fra før 1.april 1976.
http://motorhistorisk.dk/index.php?opti ... mmerplader
SKAT har den meget firkantede opfattelse, at alle nummerplader udleveret op til og med 31. marts 1976 var emaljeplader og alle plader efter var hvide refleksplader! Det ved vi jo godt er forkert - der blev udleveret sorte plader længe efter - det har vi diskuteret tidligere.
At der også blev udleveret hvide plader før 1. april 1976 har vi også diskuteret og hvis ellers nogen af disse fortsat er registreret er de reelt undtaget -den her måske:
Reg. nr. Fabrikant Model Variant Første reg. dato Stelnummer Status Type
EH45485 Jaguar Xj 3,4 25-03-76 3A50004BW Registreret Personbil