perhag skrev:Misforstod de indregistrerede plader med DP og troede DP6809 var en fortsættelse efter DP4568.
Det ville give 2240 numre til 2000 knallerter, hvor der kun kan ses ganske få campingvogne i intervallet. Troede at resten var spærret som historiske plader, som blev indført 1 maj 2020 for andre typer end personvognsplader, men det lader til der bare registreres nye plader henover de to intervaller med angiveligt spærrede numre, DP3150-3249 og DP4525-4624.
Knallertintervallet har fået enkelte registreringer og kan ud fra de nu registrerede påhængsvogne tidligst starte med DP4591 og senest slutte med DP6595
Martin O skrev:Og det går stærkt. Der er nu kommet nogle nye traktornumre helt oppe i DP82xxx:
DP82198 YANMAR YT235 Q(Cabin) 25-10-2022 YMJS0021ENF200166 Registreret Traktor
DP82199 YANMAR YT235 Q(Cabin) 25-10-2022 YMJS0021LNF200147 Registreret Traktor
DP82200 YANMAR YT235 Q(Cabin) 25-10-2022 YMJS0021HNF200148 Registreret Traktor
DP82201 YANMAR YT235 Q(Cabin) 25-10-2022 YMJS0021HNF200151 Registreret Traktor
Erik Larsen skrev:hvor i landet de er registreret?
PS skrev:Alle fire er synet hos Trekantens Bilsyn, 7100 Vejle.
Mvh Peter S
Erik Larsen skrev:PS skrev:Alle fire er synet hos Trekantens Bilsyn, 7100 Vejle.
Mvh Peter S
Så må vi have nogen ud at lufte hund i Vejle
dbf skrev:Da jeg mener at de fleste DP-plader er udleveret, så har jeg prøvet at at lave en oversigt herpå.
EU HVID 10000 17821 (Overspringes 16500-16999, 18005-18019)
EU GUL 18837 21356 (Overspringes 19005-19019 ) ( På observationssiden på nrpl.dk`s forum er angivet at 18870 skulle være EU-HVID, det må være en fejl da den gule serie starter ved 18837, og 18870 står til at være en Volvo-lastbil.)
EU HVID 21357 52434 (Overspringes 27000-27999, 51050-51148)
EU GUL 52468 54960
EU HVID 54984 74887 (Overspringes 60550-60649, 70750-70799)
NEU HVID 75121 79654 (Overspringes 75475-75524, 76000-77999
EU GUL 79671 82158
TRAKTOR 82171 82644
EU PAPEGØJE 82701 84886 (her mener jeg at der må være "et stort hul " fra 84887 til 86192)
EU HVID 86193 97999
Mellem diverse serier er der nogle små huller, som nok vil brugt senere.
Jeg undrer mig over at ikke have fundet nogle kvadratiske serier. Kan det have sig rigtighed ? har jeg overset nogle ?
Martin O skrev:dbf skrev:Da jeg mener at de fleste DP-plader er udleveret, så har jeg prøvet at at lave en oversigt herpå.
EU HVID 10000 17821 (Overspringes 16500-16999, 18005-18019)
EU GUL 18837 21356 (Overspringes 19005-19019 ) ( På observationssiden på nrpl.dk`s forum er angivet at 18870 skulle være EU-HVID, det må være en fejl da den gule serie starter ved 18837, og 18870 står til at være en Volvo-lastbil.)
EU HVID 21357 52434 (Overspringes 27000-27999, 51050-51148)
EU GUL 52468 54960
EU HVID 54984 74887 (Overspringes 60550-60649, 70750-70799)
NEU HVID 75121 79654 (Overspringes 75475-75524, 76000-77999
EU GUL 79671 82158
TRAKTOR 82171 82644
EU PAPEGØJE 82701 84886 (her mener jeg at der må være "et stort hul " fra 84887 til 86192)
EU HVID 86193 97999
Mellem diverse serier er der nogle små huller, som nok vil brugt senere.
Jeg undrer mig over at ikke have fundet nogle kvadratiske serier. Kan det have sig rigtighed ? har jeg overset nogle ?
Jeg kan kun få øje på to huller:
Det ene er DP 17 822 - DP 18 836 (med overspringelse af DP 18 005-019), som er netop 1000 numre. Jeg gætter på en MC-serie.
Det andet er DP 85 1xx - DP 86 1xx, idet papegøjeserien må forventes at fortsætte til DP 85 1xx. Igen er det et hul på 1000 numre, og også her gætter jeg på en MC-serie.
Alle øvrige "huller" i listen ovenfor er, så vidt jeg kan se, blot rester af igangværende nummerserier.
Jeg undrer mig ikke over ikke at have fundet nogen kvadratiske serier. Der er ganske mange kvadratiske serier i DM og DN, og det er slet ikke usædvanligt at der er bogstavkombinationer helt uden kvadratiske serier. Selv ikke nu, hvor serier med to kvadratiske øjensynlig kun er på normalt 100 numre. De øvrige kvadratiske typer er normalt på 250 numre; men kortere serier er ikke helt usædvanlige.
Martin O skrev:Martin O skrev:dbf skrev:Da jeg mener at de fleste DP-plader er udleveret, så har jeg prøvet at at lave en oversigt herpå.
EU HVID 10000 17821 (Overspringes 16500-16999, 18005-18019)
EU GUL 18837 21356 (Overspringes 19005-19019 ) ( På observationssiden på nrpl.dk`s forum er angivet at 18870 skulle være EU-HVID, det må være en fejl da den gule serie starter ved 18837, og 18870 står til at være en Volvo-lastbil.)
EU HVID 21357 52434 (Overspringes 27000-27999, 51050-51148)
EU GUL 52468 54960
EU HVID 54984 74887 (Overspringes 60550-60649, 70750-70799)
NEU HVID 75121 79654 (Overspringes 75475-75524, 76000-77999
EU GUL 79671 82158
TRAKTOR 82171 82644
EU PAPEGØJE 82701 84886 (her mener jeg at der må være "et stort hul " fra 84887 til 86192)
EU HVID 86193 97999
Mellem diverse serier er der nogle små huller, som nok vil brugt senere.
Jeg undrer mig over at ikke have fundet nogle kvadratiske serier. Kan det have sig rigtighed ? har jeg overset nogle ?
Jeg kan kun få øje på to huller:
Det ene er DP 17 822 - DP 18 836 (med overspringelse af DP 18 005-019), som er netop 1000 numre. Jeg gætter på en MC-serie.
Det andet er DP 85 1xx - DP 86 1xx, idet papegøjeserien må forventes at fortsætte til DP 85 1xx. Igen er det et hul på 1000 numre, og også her gætter jeg på en MC-serie.
Alle øvrige "huller" i listen ovenfor er, så vidt jeg kan se, blot rester af igangværende nummerserier.
Jeg undrer mig ikke over ikke at have fundet nogen kvadratiske serier. Der er ganske mange kvadratiske serier i DM og DN, og det er slet ikke usædvanligt at der er bogstavkombinationer helt uden kvadratiske serier. Selv ikke nu, hvor serier med to kvadratiske øjensynlig kun er på normalt 100 numre. De øvrige kvadratiske typer er normalt på 250 numre; men kortere serier er ikke helt usædvanlige.
Det kan nu konstateres, at det første af hullerne er i fuld gang med at blive udfyldt med MC-plader. EU ifølge altombilen.dk MC-sæsonen er jo begyndt, og serien er allerede nået pænt langt, så det varer nok ikke længe, før den næste MC-serie kommer i brug.